sobota, 17 sierpnia 2024

Wyprawa pełna wrażeń

Wczoraj słuchacze Paczkowskiego Uniwersytetu III Wieku odbyli niezwykłą podróż w czasie (16 VIII 2024), zwiedzając Zamek Śląskich Piastów w Brzegu.

Naszym przewodnikiem był dr Tadeusz Jurek, który z pasją opowiadał o historii zamku, wprowadzając nas w fascynujące opowieści, takie jak ta o "śląskim Kopciuszku" oraz o tajemniczych złotych kulach św. Mikołaja. Szczególnie zaintrygowała nas historia o "rogach Mojżesza", którą poznaliśmy w kontekście bogatej ikonografii i rzeźb zdobiących zamkowe wnętrza.

Podczas warsztatów prowadzonych przez Annę Techmańską mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się muzealnym eksponatom i poznać techniki artystyczne dawnych mistrzów.

Nasza wycieczka objęła także wizytę w Pałacu Sulisław, gdzie podziwialiśmy piękne wnętrza oraz imponującą kolekcję porcelany, malarstwa i zegarów. Pałac, otoczony malowniczym parkiem, zachwycił nas swoją elegancją i bogatą historią.

Odwiedziliśmy również Ratusz w Brzegu, słynący z renesansowej architektury i zdobień, tajemnic odkrytej "kapsuły czasu" i sal administracji, nie tylko książęcej.

Zachwycił nas także Kościół św. Jakuba Apostoła w Małujowicach, gdzie mogliśmy podziwiać unikalne polichromie z XV wieku, przedstawiające sceny biblijne oraz życie świętych.

To była pełna wrażeń wyprawa, która na długo pozostanie w naszej pamięci.